LCMT - Dag 2

Heel goed geslapen en stipt om 7u zitten we aan het ontbijt. Dat is hier allemaal toch wel prima in orde en we laten ons eens goed gaan, want er staat ons vandaag 104km te wachten van Houffa naar Durbuy en terug. We gaan nog een uurtje liggen en dan zoeken we stilaan de start op. Om 9u30 zet het peloton zich in beweging (op een paar vroege vertrekkers na). Eric is er nu ook bij en het E2Team houdt nu generale repetitie voor de TransAlp en blijft dus in elkaars buurt. Hoewel... Eric kent ondertussen het verhaal van gisteren en als GRAP heb ik hem gezegd dat ik vandaag in de 10 eerste wil rijden. Ik denk dat hij dat serieus neemt, want het tempo ligt van bij de start hoog... te hoog voor mij. Maar ja, dat is het enthousiasme van zijn eerste dag denk ik bij mezelf ;-) En ik ben een diesel (voor de kenners: wel een 2.4 met common rail en heeeel grote tank).

Op weg naar La Roche moeten we weer zeer steil bergop en behoorlijk technisch naar beneden en vandaag moeten we ook 2 keer over de Baraque Fraiture, dus dat enthousiasme van de start bekoeld redelijk snel. We rijden ondertussen wel weer tussen de bekende gezichten van gisteren... Rijden is soms wat overdreven, want we moeten zelfs een stukje bergop baggeren tot aan onze enkels in de modder omdat er 'ene met een grijperke bomen aan het omleggen is'. En onder een loden zon en rond de 30 graden weegt dat toch. Maar wat volgt is weer genieten van de bovenste plank! De afdaling naar La Roche, de klim naar Cielle, de afdaling naar de Ourthe in Hotton en zo blijft het maar doorgaan!

In Hotton bij de 2e bevoorrading houden ze ons tegen. Blijkbaar heeft 1 of andere onverlaat een groot deel van de bepijling gesaboteerd en de voorrijder is nog maar net vertrokken. Dus geven we hem de kans om alles te herstellen. De organisatie laat echt niets aan het toeval over en dat blijkt spijtig genoeg nodig te zijn ook. Na een half uurtje pauze en een paar foto's vliegen we er weer in. Maar met ongeveer 80km op te teller krijg ik een klop van de hamer. Is het de inspanning van gisteren? Of te weinig gedronken of gegeten? Het tempo zakt in elkaar en Eric doet zijn best om mij toch nog wat vooruit te krijgen. Na een goeie 10 a 12km begint het toch weer wat beter te gaan en het laatste stuk is vooral bergaf, dus dat overleef ik nog wel. Met een gemiddelde van 18.4km/u mogen we niet klagen en de fun was er niet minder om, want deze etappe was al even mooi als de vorige op een parkoer dat toch iets minder veeleisend was dan gisteren. En we hebben toch weer een lesje geleerd: de oorzaak van mijn inzinkingetje wijt ik aan het eten onderweg. Op de 2e bevoorrading zijn er steeds broodjes en ik heb daar wat teveel van gesmuld denk ik. Dat verteert te traag en vult te goed, waardoor ik te weinig sport food binnen speel. In het vervolg houd ik het bij 1 broodje en eet ik om de 12km een stukje van een power bar of banana bread.

We zijn weer zeer vroeg binnen en hebben dus rustig de tijd om nog na te genieten bij de finish (met pannekoeken :-)) en om de fietsen te soigneren. Drinken is ook belangrijk, want een mens zweet hier wat af. Tijdens de rit hebben we zo'n 3 a 4 liter nodig en nadien vullen we verder aan. En om 19u staat elke avond het buffet voor ons klaar, daar doen we de nodige calorien op voor de volgende dag.

Eddy (03-06-03)

31-05-03 : Houffa - GH Luxemburg - Houffa

English
Adidas TransAlp 2005
We leven nog!!
Een goede start
En 2005 brengt...
Adidas TransAlp 2004
Meer...
Programma 2006
Programma 2005
Programma 2004
Meer...
Berichten lezen
Bericht schrijven
Team members
De hardware
De mudware
Filip Meirhaeghe 05
Raid Hautes Fagnes 05
Hagelandse Crono 05
Willingen 2005
Ronde van Vlaanderen
Riva 2004
Ronde van Vlaanderen
Meer...
Adidas TransAlp 2005
Adidas TransAlp 2004
Houffa Worldcup
Riva 2004
Mudbike?! Snowbike!!
Project Mudbike
Adidas TransAlp 2003
Meer...
E2Team Links